Így válik zölddé Magyarország 2030-ra

Így válik zölddé Magyarország 2030-ra

Magyarország kormánya az üvegházhatású gázkibocsátást 40 százalékkal kívánja mérsékelni 2030-ra az 1990-es bázishoz viszonyítva a frissen megjelent Nemzeti Energiastratégia 2030 dokumentum alapján. Ehhez jelentős változtatásokat tervez végrehajtani a kormány a három legfontosabb ágazatban, mely a fűtés-hűtés, villamosenergiatermelés és a közlekedés. Mindhárom szektorban növekedhet a megújuló energiák felhasználásának az aránya, azonban minél nagyobb zöldenergia-arányt szeretnénk megvalósítani, annál több pénzre lesz szükség a végrehajtáshoz.

Jön a Jedlik Ányos Terv 2.0 - Gyorsabb ütemben terjedhet az elektromobilitás

Elsődleges nemzetgazdasági érdek, hogy Magyarország csatlakozzon az elektromos autózás által generált fejlesztésekhez, és élenjáró lehessen az innovatív technológiák bevezetésében és elterjesztésében. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium ennek érdekében és a klímavédelmi célokkal összhangban végezte el a 2015-ben elfogadott Jedlik Ányos Terv felülvizsgálatát. A Hazai Elektromobilitási Stratégia új célszámai alapján 2030-ra 450 ezer elektromos jármű közlekedhet a hazai utakon, amelyek kényelmes használatát országszerte 45 ezer elektromos töltő segítheti.

Csak 434 új elektromos töltőpont épül állami támogatásból

A Jedlik Ányos Terv keretében az NGM még augusztusban összesen 1,25 milliárd forintos pályázatot hirdetett a magyar önkormányzatok részére, amelynek keretében elektromos töltőállomások létesítésére lehetett pénzt nyerni. Ez azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis az érintettek a remélt ezer töltőpont helyett, mindössze 434 töltőpont létesítéséhez szereztek támogatást december 31-ig - írja a Világgazdaság.

Nagyhatalom lesz Magyarország - Minden zöld rendszámra jut egy töltőpont

Magyarország hiába tartozik az elektromos töltőinfrastruktúrájával régiós szinten az élmezőnybe, részben az állami ösztönzés hiánya miatt, az elmúlt években csúnyán lemaradtunk Észak- és Nyugat-Európához képest. Ezen a helyzeten kíván most változtatni a kormány, csütörtöktől ugyanis milliós támogatást nyerhetnek az önkormányzatok töltőállomások létesítésére. Ha bejön a terve és az önkormányzatok időben kapcsolnak, régiós nagyhatalommá válhatunk és akár az is előfordulhat rövid időre, hogy minden zöld rendszámra jut majd töltőpont. Egy biztos, a magyarországi gyártók és a szolgáltatók már ugrásra készek.

Végre lehet ingyenpénzből elektromos töltőket telepíteni

Hétfőn jelenik meg a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) elektromos töltőállomások létesítésére kiírt pályázata; az 1,25 milliárd forintos keretösszegű vissza nem térítendő támogatásra a 15 ezernél nagyobb lélekszámú települések önkormányzatai pályázhatnak - jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

Magyarország történelmi lehetőséget szalaszthat el, ha nem cselekszünk!

A világ járműipara paradigmaváltáson megy keresztül, a közlekedés eddig ismert korszaka lezárul és a következő évek már a konnektivitásról és digitalizációról, az elektromos meghajtásról és az ezekhez szorosan kapcsolódó önvezető technológiáról fognak szólni. Az új trendekből pedig Magyarország is profitálhatna, ha a korábban elfogadott Jedlik Ányos Terv és Jedlik Cselekvési Terv hibáit kijavítanák, hiányosságait pótolnák, illetve haladéktalanul végrehajtanák őket. Ellenkező esetben könnyen lehet, hogy történelmi lehetőséget szalaszt el Magyarország. A jövő járműiparának hazai képviselői beszélgettek a Portfolio által megrendezett Járműipar 2016 konferencián.

Közel 500 zöld rendszámos autó fut már a magyar utakon

Magyarországon már közel 500 zöld rendszámos autó fut a közutakon. Ezeknek a járműveknek a tulajdonosai egyre több városban parkolhatnak ingyen, de a buszsáv használata még mindig tilos számukra.

A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk!

A Tesla vezére néhány nappal ezelőtt megnyitotta első európai autógyárukat Hollandiában. Az eseményen elárulta, akár már jövőre megkezdhetik a keresést annak érdekében, hogy új gyáraknak találjanak alkalmas helyszínt Európában. Ezzel a labdát nagyon magasra dobták, a baj csak az, hogy az ügyben illetékes Külgazdasági és Külügyminisztérium nemhogy a labdát nem látja, hanem a Tesla egész európai terjeszkedése elkerülte a figyelmét. Éppen ezért nem tette még meg a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a Teslát Magyarországra csábítsa. Pedig a tét hatalmas, főleg a Volkswagen dízelbotrányának fényében. Arról nem is beszélve, hogy a felkínált lehetőség elszalasztásának komoly következményei lehetnek.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Eljöhet a benzinkutak bosszúja
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.